הגדרת התרבות מחדש

אני עובדת עם בני נוער ועם מעגל האנשים הקרובים אליהם - הכולל הורים, מדריכים ומחנכים - כדי להגדיר מחדש את התרבות שבה הצעירים גדלים, החל במעגל המשפחה הגרעינית והחברים, דרך קהילת בתי הספר ועד לקהילה הבין-לאומית הנרחבת.

בסדנאות שלי, בכוחות משותפים, אנו מגיעות להבנה כי אנו שותפות פעילות בהגדרת התרבות החברתית בה אנו חיות, ויש בכוחנו להגדירה מחדש.

כולנו חשופים למסרים תקשורתיים בנוגע להתנהלות החברתית המגדרית. מטרת עבודתי עם בני הנוער היא - לתמוך ביכולתם להתמודד עם מסרים אלו באמצעות טיפוח האני האמיתי. יחד אנו מאפשרים יצירת תרבות חדשה התומכת בהתפתחות האמיתית שלנו.

לקריאת תוכנית לדוגמה

לאחר מילוי הפרטים תצורף לרשימת הדיוור

בתרבות המלמדת נערות ונשים להעריך את המראה החיצוני שלהן מעל לכל, אני מלמדת אותן ליצור כישורים הבונים ביטחון עצמי ואישיות עצמאית, ומחזקת בהן את היכולת לקבלת אחריות על הפעולות שלהן.

גישתי מבוססת על למעלה מעשרים שנות ניסיון בחינוך, עם תשומת לב מיוחדת להשפעה המתפתחת של התקשורת על בני הנוער כיום.

שנה לאחר פרסום ספרי "ביוטיפול", נדדתי ברחבי ארה"ב ובעולם, וחלקתי את עבודתי בעיקר עם נשים צעירות.

בכל מקום שאליו הגעתי שמעתי שהאמונה הרווחת כיום בקרב הנערות היא, כי ביכולתן להשיג כל דבר וכי האפשרויות פתוחות בפניהן כיום יותר מבעבר, אולם, המחיר יקר מדי.

שוב ושוב אני רואה נערות המפנימות את המסר שכדי להיות אישה מצליחה (הצלחה המוגדרת באופן אישי) עליהן לבחור בין שני נתיבים: להיות אובייקט מיני או להתנהג באופן זהה לגבר. במילים אחרות: הן מאמינות שהמשמעות של להיות שווה לגבר היא להיות זהה לו.

בעשרים שנות עבודתי בשיחות עם נשים ונערות למדתי כי שוויון משמעותו קבלת הערכה זהה לנשים ולגברים.

כאשר אני משוחחת עם נערה בת 12 והיא מספרת לי שמנקודת מבטה תכונות המזוהות על ידי החברה כנשיות גורמות לנשים להיראות כנחותות מגברים, זה מדאיג אותי.

באמצעות החינוך אני רוצה לגרום לנערות להאמין כי להיות שווה משמעותו לא  להיות זהה, אחרת אנו למעשה גוזלים, מפחיתים ואולי אף מבטלים את האושר שבלהיות אישה.

תחשבו על זה:​

  • כיצד נערות בסביבתנו הקרובה תופשות את המשמעות של להיות אישה בתרבות של ימינו?

  • כיצד נערים בסביבתנו תופסים את המשמעות של גבריות?

  • כיצד אנחנו כמבוגרים מבינים את הרעיונות הללו?

  • אילו ערכים משמשים כבסיס לחניכה לבני הנוער?

אשמח לשמוע מכם. למידע נוסף או ליצירת קשר, מוזמנים לבקר בקישורים הבאים.

 

שלכם,

נעמי

המלצות

"שתי בנותיי, בנות 14 (כיתה ח') ו-11 (כיתה ה') לומדות בבית ספר פרטי קטן בקונטיקט. נעמי כץ ביקרה בבית ספרנו כמנחה אורחת עבור תלמידי חטיבת הביניים, מורים והורים. אפקט הדומינו... לא, למעשה אפשר להגדיר זאת טוב יותר כגלים שעדיין מורגשים. היא אפשרה שיח חד והכרחי, והביאה שינוי והתפתחות לבית ספרנו הקטן.

אופן הדיבור שלה דינמי ושובה לב. תוכן ההרצאות שלה עורר בקרב חברי הקהילה שלנו, כל רגש אפשרי ויצר דו-שיח שחדר לכיתות, למסדרונות, למשרדי בית הספר ולבתים שלנו.

מהי השפעת התקשורת החברתית עלינו? על ילדנו? כמה זה יותר מדי? האם אנחנו באמת בוחרים בחופשיות? מה היא הכוונה האמיתית ביכולת הבחירה? כיצד הבחירות שלנו מושפעות מלחץ חברתי תמידי? מהי התרומה החברתית של גבר ואישה? האם המילים שווה וזהה הן בעלות אותה משמעות? האם חוקים נוקשים, שליטה הורית ומעקב אחר פעילות הילדים on line מאפשרים אסטרטגיית הורות אפקטיבית?

האם אנחנו משמשים דוגמה אישית עבור ילדינו?

(שירלי ויסקרלו, אמא ל-2)

צרו קשר למידע נוסף